Ät upp det roliga på Gattitown i Lexington!

Min familj tog just en kväll ut under vinteruppehållet och hade en blast spela spel och njuta av middag på Gattitown! Mina pojkar älskar att komma dit på födelsedagsfester men det var också en fantastisk utekväll under vintern för bara vår familj. Vi fick alla åka på bilstudsare, spela skee ball och njuta av tid tillsammans.

När du kommer till Gattitown betalar du vid ingången för din buffé och sedan kan du antingen ta en tallrik och njuta av middagen eller så kan du gå till spelen.

All You Care to Eat MarketPlace Buffet
Ålderspriser
2 & Under GRATIS
3-4 $4.99
5-10 $5.99
60+ $6.99
11-59 $7.99

All You Care to Drink Beverages
Ålderspriser
3 – 10 år $.89
11+ $1.39

Prissättning uppdaterad 1/18

Restaurangens öppettider

Söndag-torsdag kl. 11.00-21.00 (Midway stänger kl. 22.00)
Fredag & Lördag kl. 11.00-21.00.22:00 (Midway stänger kl. 23:00)

Marknadsplatsbuffén är öppen fram till en timme innan midwayen stänger

Spelrummet har en mängd olika spel att njuta av, liksom åkattraktioner (över 150 totalt!).). Du köper ett laddningsbart kort när du går in för 1 dollar. Spelen varierar från cirka 140 poäng till 800 poäng så du kan lägga till pengar (poäng) på ditt kort baserat på hur många spel du planerar att spela – du kan alltid lägga till mer senare eller spara kortet till nästa besök om du inte använder allt.

Det finns en grodhoppare, en karusell, bilar med påkörningsskydd, en hoppborg (för barn under 42 i) och några små åkattraktioner (som du ser vid framsidan av mataffären). Bland spelen finns skee ball, pop a shot, en tävling i vattenspruta, många arkadspel, ett gigantiskt connect four-spel, spider stomp, football toss och mycket mer! Mina pojkar älskade att åka biltruckar med mamma och pappa! När du spelar tjänar du biljetter till olika spel. Biljetterna krediteras på ditt laddningsbara kort. När du har spelat kan du lösa in dina biljetter i prisrummet. Du kan också vinna priser i spelet med vattenspruta eller i spelet med bollrullning med kapplöpningshästar.

Buffén erbjuder en salladsbar (typiska saker som ost, tomater, morötter etc.), en pastabar med olika pastatyper och såser, makaroner och ost, ostbröd, vitlöksbröd, en stor pizzabar med vanliga och tunna skorpor, ost, pepperoni, korv, vegetariskt och mycket mer. De har också efterrätter som pudding, kanelbullar, äppelpizza och en pizza med chokladtoppning. Deras dryckesbar har Pepsi- och Cola-produkter samt vatten, te, fruktpunsch och kaffe.

Njut av att äta i en av deras många matsalar. Flix-rummet har barnvänliga filmer, WGTV-rummet har storbildsskärmar som visar sport (detta rum kommer snart att renoveras!), ett café som just renoverats eller hyr ett rum för ett speciellt evenemang.
(Reviderad 2013)

För information om födelsedagsfester klicka här.

Om du vill veta mer om Gattitown Lexington KLICKA HÄR