Dit verhaal is geschreven in samenwerking met Forbes Finds. Forbes Finds behandelt producten en ervaringen waarvan wij denken dat u ze leuk zult vinden. Uitgelichte producten zijn onafhankelijk geselecteerd en gelinkt voor uw gemak. Als u iets koopt met behulp van een link op deze pagina, kan Forbes een klein deel van die verkoop ontvangen.

Welke fitnesstracker komt als beste uit de bus?

(Foto door Olly Curtis/T3 Magazine/Future via Getty Images)

Fitibt en Garmin voeren al jaren strijd in de smartwatch-fitnesstracker-arena. Als gevolg daarvan hebben ze verschillende apparaten die directe concurrenten van elkaar zijn.

Hier zie je hoe de twee merken zich tot elkaar verhouden met hun high- en lower-end modellen:

Fitbit Ionic

Fitbit Ionic

Fitbit

De Ionic is het krachtigste apparaat in de stal van Fitbit. Niet alleen heeft het de standaard fitness tracking die je zou verwachten, maar het heeft ook ingebouwde GPS. Dat betekent dat je niet gebonden bent aan je telefoon als je gaat hardlopen. Het is ook waterbestendig, dus je hoeft je geen zorgen te maken over een douche na een workout of regen tijdens een workout.

Het heeft ook een batterij van vijf dagen, zodat je de hele week op de stoep kunt staan zonder je zorgen te maken of je horloge het einde van de weg wel haalt. Het kan ook coaching video’s op de pols en het bijhouden van uw slaappatronen (omdat er geen noodzaak om op te laden elke nacht).

Het enige echte probleem met de Ionic is de esthetiek. De grote rechthoekige gezicht en stijve rubberen polsband zijn meer denken aan een vroege Garmin Forerunner dan ze zijn een moderne smartwatch.

Shop Now

Garmin Vivoactive 3 Music

Garmin Vivoactive 3 Music

Garmin

Als er enige twijfel bestaat over waar Garmin zich op richt, hoeft u alleen maar te kijken naar de meer dan 15 activiteitsprofielen die vooraf op het toestel zijn geladen. Van hardlopen tot zwemmen tot yoga, als u het met uw lichaam kunt doen, dan kan de Vivoactive 3 Music het bijhouden.

Naast het gebruik van jarenlange activiteit ervaring, is Garmin een uitstekende vernieuwer in biometrie tracking geworden. De Vivoactive houdt niet alleen uw activiteit en stappen in de gaten, maar meet ook hoe snel u herstelt van workouts om te bepalen of u meer baat zou hebben bij een extra trainingsdag of een vrije dag. Het heeft ook zijn eigen stress- en lichaamsbatterijmetriek om u te helpen zien hoe uw activiteit (of gebrek daaraan) uw algehele welzijn beïnvloedt. Garmin was ook de eerste op de markt met het bijhouden van de menstruatie (hoewel Fitbit nu ook die functie biedt).

De Vivoactive 3 Music, zoals de naam al aangeeft, kunt u al uw workout tunes laden en Bluetooth-hoofdtelefoons aansluiten voor het afspelen. Net als de Ionic, het heeft ingebouwde GPS. In tegenstelling tot de Ionic, het komt ook in een mobiele data-versie via Verizon (dat voegt een $ 5-per-maand data-abonnement). Het Gorilla Glass touchscreen is eenvoudig te bedienen en goed leesbaar in de volle zon. Het gaat ook tot zeven dagen mee op een enkele lading.

Shop Now

Fitbit Inspire HR

Fitbit Inspire HR

Fitbit

Waterbestendig, met een batterijduur van vijf dagen, de Inspire HR packs 15 verschillende soorten van oefening en fitness tracking, slaap en hartslag monitoring, smartphone meldingen en meer in een klein pakket. De wijzerplaten zijn aanpasbaar en er zijn een aantal serieus premium band opties beschikbaar (zoals Horween leer). Het scherm is ook net groot genoeg om verticale berichten te ondersteunen (in plaats van horizontaal scrollen). Als een “volgende generatie” fitness tracking band, de Inspire HR gaat een lange weg naar het maken van een zaak voor wat de toekomst van een tracker zou moeten zijn.

Shop Now

Garmin Vivosmart 4

Garmin Vivosmart 4

Garmin

De Vivosmart is een geweldige kleine tracker van Garmin die 7 dagen mee kan gaan tussen opladen, uitstekende functies biedt, zoals monitoring van de REM-slaap en bepaling van de bloedzuurstof (waarmee stress kan worden gemeten en de lichaamsaccumulatie kan worden bepaald). Je kunt oefeningen op de band volgen en hij zal zelfs automatisch een activiteit volgen als je vergeten bent de timer te starten. Naast meldingen (die een beetje moeilijk te lezen zijn omdat ze horizontaal voorbijschuiven) kunt u de Vivosmart gebruiken om het afspelen van media op uw telefoon te regelen en vooraf gegenereerde tekstreacties te sturen (op Android). Alle gegevens worden ingevoerd in de uitstekende Garmin Connect app.

Shop Now

VERDICT

Zoals u kunt zien, zijn er veel overeenkomsten tussen Fitbit en Garmin’s aanbod. Uiteindelijk, welk apparaat je gaat met zal afhangen van welke ecosysteem u wilt kopen in.

Hoewel, ik ben keer op keer onder de indruk van hoeveel Garmin waarde kan toevoegen aan de basismetriek die elke tracker tegenwoordig verzamelt. Ook de twee extra dagen batterijduur in zowel de Vivoactive 3 Music als de Vivosmart 4 is indrukwekkend. Gezien de keuze tussen de twee, zou ik voor Garmin gaan.

Shop The Fitbit Ionic Now

Shop The Garmin Vivoactive 3 Music Now

Shop The Fitbit Inspire HR Now