Hidden Falls

Ta wycieczka obejmuje malowniczą przejażdżkę łodzią, piękny wodospad i ładny punkt widokowy z widokiem na Jenny Lake, pobliskie szczyty i góry Gros Ventre na wschodzie.

• Dystans: 1.8 mili (RT)
  • Wzniesienie: 6,800-ft. at Trailhead
    Maximum – 7,200-ft.
  • Elevation Gain: 400-ft.
  • Trudność: easy-moderate
  • Basecamp: Grand Teton NP / Jackson Hole
  • Region: Tetons

Trail Description – Hidden Falls and Inspiration Point

Wędrówka do Hidden Falls i Inspiration Point jest jedną z najbardziej popularnych wycieczek w Grand Teton National Park. Podróż rozpoczyna się od przejażdżki łodzią (za opłatą) po pięknym jeziorze Jenny Lake, której towarzyszą wspaniałe widoki na wysokie szczyty górujące nad zachodnią częścią jeziora. W krótkim czasie szlak wznosi się do Hidden Falls, grzmiącej kaskady opadającej 200 stóp w dół po serii skalistych półek, a następnie wspina się do Inspiration Point z pięknymi widokami na jezioro i góry Gros Ventre na wschodzie.

Proszę pamiętać, że jest to bardzo popularna wędrówka i obszar ten staje się dość zatłoczony w lecie. Spróbuj rozpocząć wędrówkę wcześnie, aby uniknąć najgorszych tłumów.

Wędrówkę do Hidden Falls i Inspiration Point rozpocznij od przepłynięcia łodzią przez Jenny Lake do przystani przy ujściu Cascade Canyon po zachodniej stronie jeziora. Przejażdżka łodzią jest dość malownicza i oferuje wspaniałe widoki na Nez Perce (11,901-ft.), Teewinot Mountain i Cascade Canyon. Łódź, która kursuje co 10-15 minut, zmniejsza dystans wędrówki do 2.0 mil (w jedną stronę). Sprawdź aktualny rozkład jazdy łodzi przed wyruszeniem w drogę.

Jeśli zdecydujesz się nie płynąć łodzią, wędrówka do Hidden Falls i Inspiration Point zaczyna się w pobliżu doku dla łodzi po południowo-wschodniej stronie Jenny Lake, a następnie podąża szlakiem Jenny Lake Trail wokół południowej i zachodniej strony jeziora, dochodząc do skrzyżowania ze szlakiem Cascade Canyon w odległości 2.1 mili.

Ten opis wędrówki zakłada, że zaczynasz wędrówkę w doku na zachodniej stronie Jenny Lake. Dodaj 2.0 mile (4.0 mile w obie strony) do trasy wędrówki, jeśli wędrujesz szlakiem Jenny Lake Trail do Cascade Canyon.

Z przystani początkowo szlak kieruje się na południe, wznosząc się po łatwych stopniach przez las świerkowo-jodłowy. Wkrótce szlak zakręca na zachód, mija skrzyżowanie (trzymaj się lewej strony) i przechodzi przez drewniany most nad Cascade Creek na odcinku 0,2 mili. Za mostem szlak wspina się po umiarkowanych zboczach, mijając skrzyżowania ze szlakiem Jenny Lake. Pozostań na szlaku Cascade Canyon w kierunku Hidden Falls, Inspiration Point i Cascade Canyon.

W odległości 0,5 mili dotrzyj do skrzyżowania z odgałęzieniem szlaku do Hidden Falls, rozgałęziającym się w lewo. Skorzystaj z objazdu i odwiedź punkt widokowy u podnóża imponującego wodospadu, spadającego ponad 200 stóp w dół serią poziomów. Po obejrzeniu wodospadu wróć na główny szlak.

Za węzłem Hidden Falls szlak szybko przechodzi przez drewniany most na północną stronę Cascade Creek, a następnie wspina się ostrymi zakrętami na granitowe wzgórze do Inspiration Point (7,200-ft.), 0.9 mili od przystani dla łodzi. Podczas wspinaczki można podziwiać widoki na szczyty Teewinot Mountain, Mount Owen i Grand Teton na południowym zachodzie.

Z Inspiration Point widoki rozciągają się na Jenny Lake do Gros Ventre Mountains i Gros Ventre Slide, potężnego osuwiska z 1925 roku. Odwróć się, aby zobaczyć Storm Point i Symmetry Spire na zachodzie. Góra Teewinot góruje nad Kanionem Kaskadowym na południowym zachodzie. Stojąc na punkcie widokowym wyobraź sobie potężny lodowiec, który wypływał z Cascade Canyon. Kiedy lodowiec się cofnął, osadził moreny (niskie grzbiety), które tworzą zaporę dla Jenny Lake. (Uwaga: Widoki z tego punktu widokowego są najlepsze po południu.)

Szlak prowadzi dalej za Inspiration Point w górę Cascade Canyon. Zobacz wędrówkę Cascade Canyon, aby uzyskać więcej informacji.