As the captain steered the speed boat around a tiny, rocky outcrop of an island, our first glimpse of Two Seasons Coron Island Resort & Spa came in to view. Podekscytowana wskazałam to lub tamto, podczas gdy Tim pstryknął aparatem.

Bungalowy na czubku wyspy

Wąski czubek wyspy był otoczony plażą z cukrowym piaskiem, która zsuwała się do wody tak czystej i błękitnej, że wyglądała jak basen i była usiana pół tuzinem małych domków. Czubek wyspy poszerzył się o bujne wzgórza z kołyszącymi się palmami i większą liczbą domów zygzakujących aż do samego szczytu. Poza tym, nie było nic oprócz dziewiczej dżungli jednej z 7100 wysp i piaszczystych łach, które tworzą Filipiny.

Ta senna scena, którą braliśmy w z wody będzie domem na następne siedem nocy {technicznie, to miało być tylko pięć nocy. Ale pokochaliśmy Two Seasons Coron Island tak bardzo, że zrezygnowaliśmy z dwóch nocy, które mieliśmy spędzić w El Nido i zostaliśmy na miejscu}.

Podczas odpływu piaszczysta łacha łączy Two Seasons z maleńką pobliską wyspą

Two Seasons Coron Island Resort & Spa

Chociaż ośrodek nazywa się Two Seasons Coron Island Resort & Spa, w rzeczywistości znajduje się około 40 minut jazdy szybką łodzią od miasta Coron w Busuanga w prowincji Palawan. Ośrodek znajduje się na końcu wyspy Bulalacao, niezamieszkałej wyspy otoczonej potężnymi rafami koralowymi i wrakami statków z czasów II wojny światowej. 5-gwiazdkowy ośrodek jest w 100% samowystarczalny, praktycznie bez żadnej innej cywilizacji. 42 indywidualne bungalowy, restauracja, basen i bar przy basenie, spa, siłownia i mieszkania dla personelu są zasilane przez generatory. Ciepła woda jest dostarczana przez energię słoneczną. Wyspa produkuje nawet własną słodką wodę w zakładzie odsalania i jest obiektem zero odpadów.

Czujesz się, jakbyś miał wyspę tylko dla siebie

Odwiedzając inne części Palawanu, gdzie niewyobrażalna ilość śmieci unosiła się w wodzie, odświeżający był widok ilości troski, jaka towarzyszy utrzymaniu Two Seasons Coron Island Resort i jego otoczenia jako absolutnie dziewiczego kawałka raju.

Bungalowy na wyspie posiadają pokłady słoneczne z jacuzzi

Bungalowy

Ośrodek składa się z 42 indywidualnych bungalowów rozmieszczonych wystarczająco daleko od siebie, aby zapewnić każdemu gościowi odrobinę prywatności. Szczerze mówiąc, żaden z bungalowów nie ma złego widoku; ze wszystkich można zobaczyć co najmniej przebłysk morza.

Wiele godzin spędziliśmy na czytaniu z fotela wypoczynkowego na naszej werandzie

Zatrzymaliśmy się w jednym z pięciu bungalowów z czubkiem wyspy, z których wszystkie mają widok na wschodnią plażę i pokłady słoneczne wyposażone we własne jacuzzi wychodzące na zachodnią plażę. Chociaż wszystkie bungalowy w Two Seasons Coron Island Resort są w ciągu kilku minut od plaży, muszę przyznać, że to było magiczne mieć nie jedną, ale dwie plaże dosłownie za naszymi drzwiami po obu stronach nas.

Bungalowy na czubku wyspy mogą pomieścić tylko dwóch gości, co jest idealne dla romantycznego rendez-vous jak Tim i ja mieliśmy po spędzeniu ostatnich czterech miesięcy życia na różnych kontynentach. The hilltop bungalow byłby świetny dla rodziny lub grupy przyjaciół podróżujących razem.

Our island tip bungalow was perfect for a romantic rendezvous

Our tastefully decorated Filipino island style bungalow had a king size bed, small sitting area and a desk. Było tam mnóstwo miejsca do przechowywania między szafą a komodą, dzięki czemu mogliśmy się rozpakować i naprawdę poczuć jak w domu. Chociaż nasz bungalow nie miał wifi podczas naszego pobytu, ośrodek pracował nad dostarczeniem wifi we wszystkich bungalowach i wszystkich miejscach publicznych.

Jest telewizor, niesamowicie, że ma satelitę i różne kanały, w tym kilka kanałów filmowych. Każdy bungalow ma również odtwarzacz DVD, a w budynku głównym znajduje się biblioteka DVD, gdzie można wypożyczyć filmy z dość obszernej kolekcji.

Uwielbialiśmy budzić się z tym widokiem każdego dnia

Dobrze zaopatrzony mini bar zawiera wszystko, od Pringles i suszonego mango do filipińskiego piwa i soków. Jest bezpłatny w bungalowach na wyspie i codziennie uzupełniany, co jest naprawdę miłym dodatkiem. Plus, jest Nespresso i strąki, które są również uzupełniane codziennie.

Jestem prawie pewien, że głowica prysznica deszczowego była całej wielkości prysznica w naszym domu we Włoszech

Nasza łazienka była ogromna z podwójnymi zlewami i dużą wanną. Jednak naszą ulubioną cechą był masywny prysznic z największą deszczownicą, jaką kiedykolwiek widziałem. Przesuwane szklane drzwi prowadziły bezpośrednio z naszego prysznica do naszego tarasu słonecznego i jacuzzi.

Just jeden z kolorowych i oszałamiających zachodów słońca, które oglądaliśmy każdego wieczoru z naszego bungalowu

Bungalowy są przytulne i są miejscem, które naprawdę chce się mieć czas, aby móc się w nich zrelaksować. Zdecydowanie podobało nam się czytanie na naszym sundecku i oglądanie zachodu słońca z naszego jacuzzi każdego wieczoru.

Paddle boards and kayaks are complimentary for guests

Water Sports

Byliśmy teraz w garści prywatnych kurortów wyspiarskich i zazwyczaj kilka dni wystarczy, aby pokryć to wszystko {szczególnie dla aktywnych podróżników, takich jak my}. Nigdy nie nudziliśmy się w Two Seasons Coron Island Resort i zdecydowanie nie byliśmy gotowi do wyjazdu, nawet po ośmiu dniach. Jest tam tak wiele do zobaczenia i zrobienia!

Ośrodek oferuje kilka bezpłatnych sportów wodnych, w tym sprzęt do snorkelingu, który można wypożyczyć na czas pobytu ze znajdującego się na terenie ośrodka sklepu dla nurków, deski do paddleboardingu i kajaki morskie.

Zauważyliśmy copperband butterfly fish snorkelujące przed ośrodkiem

Każdego popołudnia rozgwiazdy w kształcie chipsów czekoladowych ujawniają się w piasku

Bezpośrednio z ośrodka można fantastycznie snorkelować. Od bardzo spokojnej zachodniej strony, rozgwiazdy w kształcie chipsów z czekolady są na piaszczystym dnie. Znajduje się tu również piękna płytka rafa bogata we wszystko, od rodzin błazenków po ryby motylkowe. A nurkując tuż przy końcu molo, znajdziesz sanktuarium gigantycznych małży.

Rodzina błazenków w ukwiałach

Wschodnia strona może być nieco trudniejsza do snorkelingu. Faliste wody są bardzo płytkie przez dłuższy czas, co utrudnia nawigację bez dotykania rafy (lub zadrapania się). Ale kiedy dotrzesz do głębszej ściany koralowej, znajdziesz tam niesamowite koralowce bogate w życie morskie i spadające w dół, które tylko kuszą do nurkowania. {Możesz również wypożyczyć kajak, aby wypłynąć, przywiązać się do boi i snorkelować nad znacznie głębszą rafą, aby uniknąć niezwykle płytkiej rafy i skał.}

Przezroczyste kajaki Molokini są idealne do obserwowania płytkich raf

Snorkeling nie jest dla każdego, ale nadal możesz podziwiać morskie życie w krystalicznie czystej wodzie, wynajmując przezroczysty kajak Molokini. Wypróbowaliśmy jeden z nich i chociaż uznaliśmy, że jest mniej wygodny niż zwykłe kajaki morskie, można w nim sporo zobaczyć. Przezroczyste kajaki byłyby idealne dla dzieci zbyt młodych na snorkeling.

Tim i ja nurkujemy w Coron, Filipiny

Oczywiście, ostatecznie wybraliśmy Coron do odwiedzenia spośród wszystkich innych miejsc na Filipinach, ponieważ nasze badania powiedziały nam, że jest to najlepsze miejsce do nurkowania w tym wyspiarskim kraju. I zdecydowanie nie zawiedliśmy się na żadnym z sześciu nurkowań, które przeprowadziliśmy. Mistrz nurkowania w sklepie dla nurków w ośrodku posiada dużą wiedzę i rozmawiał z nami, aby zaplanować miejsca nurkowania zarówno dla naszego poziomu umiejętności, jak i zainteresowań.

Zalecamy

Nurkowanie we wrakach i rafach Coron

Zachód słońca na bezpłatnych kajakach ośrodka

Pomiędzy nurkowaniem, snorkelingiem, SUP i kajakami byliśmy wykończeni. Chociaż ośrodek oferuje również narty wodne, wakeboarding, kiteboarding i łódź typu banan.

Punkt widokowy podczas wędrówki do jeziora Kayangan

Wycieczki

Jeśli całkowity i zupełny relaks jest jedyną rzeczą w Twoim planie, to Two Seasons Coron Island Resort jest zdecydowanie odpowiednim miejscem. Ale jeśli również jesteś trochę niespokojny i masz ochotę na zwiedzanie, ośrodek oferuje szereg wycieczek na wyspę Coron i niektóre z innych okolicznych wysp i raf.

Przyznać należy, że dodatkowa opłata za łódź na szczycie kosztów wycieczki może sprawić, że będzie ona nieco droższa. Ale można zaokrąglić kilku innych gości, którzy są zainteresowani tą samą wycieczką, aby podzielić się opłatą za łódź z.

Bez nurkowania, prawdopodobnie nie wzięlibyśmy wycieczki tylko dla snorkelingu. Snorkeling, szczególnie jeśli woda jest wystarczająco spokojna po stronie plaży Sunrise, jest tak samo dobry jak każde z miejsc, w których snorkelowaliśmy.

Wycieczka, która naszym zdaniem była nie do pominięcia, to wycieczka na wyspę Coron.

Istnieją dwie opcje wycieczki na wyspę Coron: pierwsza trwa około 5 godzin, a rozszerzona wersja około 7 godzin. Obie odwiedzają jedne z prawdopodobnie najpiękniejszych miejsc, jakie kiedykolwiek widzieliśmy na świecie, z przystankami przy jeziorze Kayangan i Twin Lagoon. Wersja rozszerzona obejmuje również jezioro Barracuda i za minimalny dodatkowy koszt rozszerzonej wycieczki, powiedzielibyśmy, aby zdecydowanie po prostu zrobić z tego dzień i zobaczyć wszystkie cuda natury na wyspie Coron.

Gałęzie herbaty narra obejmują spa na wzgórzu

Narra Spa

Two Seasons Coron Island Resort jest domem dla jednego z najlepszych spa w Palawan. I tak bardzo jak kocham spa i oddawanie się masażom, poważnie rozważałam odwołanie mojego masażu po tym, jak cierpiałam przez okropne doświadczenie w innym ośrodku. Byłam bardzo zadowolona, że tego nie zrobiłam.

Tim i ja mieliśmy masaż Narra Spa dla par, który trwa półtorej godziny i jest masażem szwedzkim o lekkim lub średnim nacisku.

Wybierasz kolorowy sarong i pamiątkę do zabiegu spa

Nasz masaż dla par został zorganizowany w apartamencie spa z przepięknym widokiem na wschodzącą plażę i las namorzynowy. Każde z nas wybrało sarong, który spa oferuje jako pamiątkę po zabiegu.

Nasze półtoragodzinne odprężenie rozpoczęło się od kąpieli stóp, po której nastąpił masaż, który w błogi sposób uśpił nas oboje. Po tym, zostaliśmy pozostawieni, aby zrelaksować się przy herbacie imbirowo-miodowej Salabat, która jest robiona przez gotowanie świeżego imbiru z miodem z organicznego ogrodu ośrodka.

Spa posiada również saunę, jacuzzi i pokład do medytacji jogi, jeśli czujesz się tak skłonny.

Sulu Restaurant

Jestem pewna, że zniosę gniew Filipińczyków wszędzie za to, że to mówię, ale podczas gdy absolutnie kochałam Palawan, nie kochałam jedzenia na Filipinach. Być może to tylko różnorodność lokalnych potraw, których miałam okazję spróbować, ale uważam, że wiele z nich jest tłustych, smażonych i niewiarygodnie słodkich.

Chili bomba – owinięte bekonem serowe nadziewane smażone jalapeños

Gilled US Angus ribeye steak

Mogliśmy pobłażać homarowi więcej niż raz

Two Seasons Sulu Restaurant, na szczęście posiadała menu tak duże jak Cheesecake Factory z różnorodnymi daniami z Azji i całego świata. Z tak dużą różnorodnością dań do spróbowania, nigdy się nie nudziliśmy, mimo że jedliśmy trzy posiłki dziennie w jedynej restauracji na wyspie.

Z siedmioma dniami i nocami w ośrodku, byliśmy w stanie pokryć sporą część menu i nie było niczego, co nie było pyszne. Kilka z naszych ulubionych dań to kanapka z rostbefem z domowymi chipsami ziemniaczanymi na lunch, japońska wieprzowina katsu i grillowany homar.

Jednym z wyjątkowych dań w menu Sulu jest krokodyl z Palawan, którego można spróbować w wersji grillowanej lub w sosie kokosowym. Inny gość bardzo go polecał, więc spróbowaliśmy. Jak mówi stare powiedzenie, smakowało jak kurczak. Cóż, nieco bardziej dzikiego kurczaka, którego z pewnością zjemy ponownie.

Naszym jednym i jedynym lekkim rozczarowaniem było śniadanie. Przez pierwszą część naszego pobytu, oferowano nam menu a la carte. Ja głównie trzymałam się półmisków świeżych owoców z dojrzałymi, soczystymi mango każdego ranka, zachowując lekkość przed nurkowaniem. Tim spróbował tostów francuskich i naleśników.

Bufet był oferowany przez dwa ostatnie poranki naszego pobytu i zdecydowanie woleliśmy menu śniadaniowe a la carte od oferty bufetowej.

Leniwe popołudnia z koktajlem w barze przy basenie swim-up

Inne udogodnienia

Ośrodek posiada wspaniały basen podzielony na głębszy basen dla dorosłych i basen dla dzieci ze zjeżdżalnią. Jest tu również bar przy basenie typu swim-up. Chociaż żadne z nas nie zrezygnowało z morza na rzecz basenu, zdecydowanie można było rozkoszować się popołudniowym koktajlem, chłodząc się w barze swim-up.

W związku ze wszystkimi sportami wodnymi nigdy z niego nie korzystaliśmy, ale jest tu dobrze wyposażona siłownia z różnymi maszynami i ciężarkami. Siłownia jest również klimatyzowana i prawdopodobnie częściej wchodziłabym na bieżnię w domu, gdybym miała ten cudowny widok, jaki daje siłownia na wzgórzu.

Kaplica byłaby pięknym miejscem na ślub w miejscu docelowym

A jeśli myślicie o ślubie w miejscu docelowym, jest tam urocza kaplica z 360-stopniowymi szklanymi drzwiami od podłogi do sufitu, które można otworzyć, aby wpuścić cudowną bryzę. Byłoby to z pewnością wspaniałe, choć niedrogie miejsce na ślub docelowy.

Wiedz zanim pojedziesz

Dotarcie na miejsceBooking
Two Seasons Coron Island Resort można osiągnąć dzięki lotowi na lotnisko Busuanga. Linie lotnicze Cebu Pacific Air oferują regularne loty z Manili do Coron Busuanga. Personel Two Seasons Resort przeniesie Cię z lotniska do portu, a następnie na wyspę.
Zarezerwuj Two Seasons Coron Island Resort & Spa bezpośrednio na ich stronie internetowej lub na naszej stronie partnerskiej Booking.com.

Nasz pobyt został zapewniony przez Two Seasons Resorts we współpracy z Tourism Promotions Board Philippines i TBEX w celu dostarczenia tej historii. Jednakże, Luxe Adventure Traveler zachowuje pełną kontrolę redakcyjną nad treściami publikowanymi na tej stronie. Jak zawsze, wszystkie myśli, opinie i entuzjazm do podróży są całkowicie nasze własne. Ten artykuł zawiera linki afiliacyjne. Kiedy rezerwujesz na Booking.com przez naszą stronę partnerską, zarabiamy małą prowizję bez dodatkowych kosztów dla Ciebie. To tylko pomaga nam utrzymać rzeczy działa tutaj w Luxe Adventure Traveler!