Przerwa w pogodzie

Po tym, co wydawało się tygodniami i tygodniami ciągłego deszczu, w końcu dostaliśmy trochę bardzo potrzebnego słońca w Adirondacks. Wziąłem więc mojego przyjaciela Stevena i jego psa Theo i poszliśmy sprawdzić Kunjamuk Cave. Steven nie był tam odkąd był małym dzieckiem, a ja nigdy nie byłem – ale zawsze chciałem to sprawdzić. Załadowaliśmy się i wyruszyliśmy.

Dojechanie do Kunjamuk Cave

Gdy chodzi o dawanie wskazówek w Speculator, chodzi o „The Four Corners”. Jest to największe skrzyżowanie w Speculator, gdzie krzyżują się drogi Route 8 i Route 30. Aby dostać się do Kunjamuk Cave idziesz do The Four Corners i kierujesz się w dół Elm Lake Road. Przez około 2 mile droga jest ładnie wybrukowana i gładka. Po drodze mija się Lake Pleasant Central School i podjazd do Oak Mountain. Zanim się zorientujesz, dojdziesz do czegoś, co wygląda jak koniec drogi – ale tak nie jest. Jest tam duża brama, która jest otwarta wiosną, latem i jesienią, chyba że zaznaczono inaczej.

Rough Road Ahead!

W tym miejscu zobaczysz znak, który mówi „Rough Road”. Oni mówią poważnie! Kieruj się w dół wąskiej drogi gruntowej z zachowaniem ostrożności, uważając nie tylko na ruch uliczny nadjeżdżający z przeciwka, ale na duże skały wystające z drogi, które mogą poważnie uszkodzić spód twojego samochodu. Nieco wyżej, po prawej stronie, droga się rozdziela. Należy kierować się w prawo na Cave Hill Road. Zaparkowaliśmy tutaj i zdecydowaliśmy się przejść pieszo ostatnią milę do jaskini.

Neat sights along the way

To miły, łatwy spacer po dość równym terenie. Nie zajęło nam dużo czasu, aby dostać się do środka.

Komary były w pełnej sile po deszczu (na szczęście mieliśmy spakowany spray na robaki), ale tak samo było z motylami! Byliśmy otoczeni przez tony pięknych motyli monarchy. Chciałabym, aby pozostały w miejscu na tyle długo, abym mogła zrobić dobre zdjęcie.

Jednym z minusów chodzenia po deszczu były kałuże, na które się natknęliśmy. W kilku miejscach trudno było znaleźć miejsce, przez które można by przejść bez przemoczenia. Oczywiście, to część zabawy z wędrowaniem, prawda?

Jeśli podróżujesz z małymi dziećmi, możesz faktycznie przejechać większość drogi i dostosować swój spacer do odpowiedniej odległości dla swojej partii, lub złapać rowery i spakować piknikowy lunch!

Widzieliśmy wiele naprawdę schludnych rzeczy podczas naszego spaceru. Po prawej stronie drogi było to, co wydawało się być małym, nienazwanym stawem z domkiem bobrów zbudowanym w środku. Niestety, nie było tam żadnych bobrów, które można by zobaczyć. Kiedy zjedziesz z Elm Lake Road, nie jest ona zbyt dobrze oznakowana, więc zwróć uwagę na następujące rzeczy: droga rozwidla się kilka razy; ważne jest, aby trzymać się prawej strony i podążać za znakami dla Wells!

Kiedy przekroczysz mały, dobrze zbudowany mostek, jesteś tuż obok! Miej oczy szeroko otwarte po lewej stronie drogi, ponieważ znak do jaskiń jest dość mały.

Zrobione przez człowieka czy naturalne, oto jest pytanie

Kiedy Steven, Theo i ja odkryliśmy szlak, nie mogliśmy uwierzyć, jak łatwa była ostatnia część podróży. Skierowaliśmy się w dół małego, stromego skalistego brzegu i tam było! Jak już mówiłem, dostaliśmy dużo deszczu tuż przed wejściem, więc ziemia była naprawdę mokra, a woda lała się ze skalnej ściany jaskini.

Jedną z bardziej fascynujących rzeczy o Kunjamuk Cave jest to, że nikt tak naprawdę nie zna jej historii. Nie wiadomo, czy jaskinia jest naturalna czy stworzona przez człowieka, a to od lat wprawia zwiedzających w osłupienie. Osobiście skłaniam się ku temu, że jest ona dziełem człowieka z jednego głównego powodu – tego samego, dla którego nie wszedłem do jaskini – w górnej części jaskini znajduje się otwór, jak idealny komin, który również pozwala wodzie spływać z klifu za nim. Gdybym tam wszedł, byłoby to jak branie prysznica!

Powiedz nam, co o tym myślisz!

Oczywiście, jeśli zastanawiasz się, kto mógł stworzyć tę jaskinię, oto trochę informacji na temat French Louie, który podobno ukrył się tutaj na początku 1900 roku.

Sprawdź to historyczne miejsce i powiedz nam, co myślisz – naturalne czy stworzone przez człowieka?