Sam Urdank/Netflix

Remixul sezonului 4 din „Arrested Development” și montajul original încep și se termină în același mod: În primele secunde, Michael (Jason Bateman) se duce la Cinco de Cuatro cu intenția de a face o greșeală uriașă și minusculă, iar în ultimele secunde face o greșeală legitim de mare cu fiul său, George Michael (Michael Cera). Deși aproape tot ceea ce se află între ele este aranjat diferit, ceea ce reiese din ambele versiuni este aproape similar: s-au făcut greșeli.

Câteva sunt ireparabile și rămân așa în noua iterație remixată. Altele puteau fi reparate, iar noua ediție, subintitulată „Consecințe fatale”, face ceea ce poate – mai ales rearanjând structura poveștii astfel încât întreaga distribuție să fie prezentă în mod mai proeminent pe tot parcursul acesteia. Fanii au cerut cu insistență o versiune de ansamblu cu o pondere uniformă încă de la debutul sezonului 4, mulți citând separarea personajelor ca fiind principalul motiv pentru care noile episoade nu au făcut clic așa cum au făcut-o cele vechi. Dar, în loc să așteptăm sezonul 5 pentru a vedea cum ar arăta acea versiune de „Arrested Development”, creatorul Mitch Hurwitz ne-a oferit o avanpremieră cu remixul.

Aici sperăm, oricum. Cu defecte și atât, remixul este pur și simplu mai amuzant decât originalul. Începutul este notabil mai puternic, umplând eficient golul de timp dintre sezoanele 3 și 4 și cu un surplus de scene în care apare întreaga distribuție. Deși partea de mijloc slăbește puțin (în principal din cauza unor alegeri narative dubioase, cum ar fi căderea în dizgrație exagerată a lui Michael și cea mai mare parte a scenariilor lui Lindsay), nu se putea face nimic în privința asta. Sunt mai multe lucruri în neregulă cu sezonul 4 decât se pot corecta ulterior, așa că este nerezonabil să ne așteptăm ca remixul să repare totul ca prin magie.

Dar ar putea salva sezonul 5. Ceea ce este îmbunătățit aici este de bun augur pentru episoadele viitoare – despre care Hurwitz a lăsat să se înțeleagă în mod criptic că vor veni „în curând”. Adică foarte curând. Adică, dacă ați ști când, nu ați greși dacă v-ați gândi: „De ce auzim cu toții asta abia acum?””. Creatorul s-a asigurat deja că personajele vor fi toate disponibile pentru a filma scene împreună, dar după vizionarea remixului, aceasta nu este singura reparație necesară pentru a ajuta serialul să revină la gloria de odinioară.

Un experiment menit pentru Netflix

Sezonul 4 a debutat în mai 2013, iar acesta a aruncat telespectatorii în aer. Deși conflictele de program ale distribuției și noua structură a episoadelor erau cunoscute înainte de debutul sezonului, a fost imposibil de înțeles cum va fi primit. Într-un interviu acordat în acel an publicației The New York Times, Hurwitz a declarat că s-a gândit la modul în care Netflix va lansa serialul atunci când s-a gândit să structureze sezonul.

„Wow”, a spus Hurwitz că s-a gândit în sinea lui. „Acesta este un nou mijloc de comunicare în care poți să vezi toate episoadele deodată. Poate că ar trebui să se întâmple toate în același timp.”

Acest experiment s-a dovedit controversat. Deși au existat în mod evident fani (întotdeauna există), un contingent semnificativ de critici a invocat probleme cu noua structură. Fără ca personajele să interacționeze în mod regulat, ritmurile captivante și dialogurile tăioase s-au disipat.

Dar a fost mai mult decât atât. Michael a fost întotdeauna centrul moral al serialului, dar în noul sezon, el devine o pacoste incompetentă și inconștientă. În loc să își protejeze familia cu orice preț, el intenționează să îi vândă – își petrece literalmente o bună parte din timpul de ecran încercând să vândă povestea familiei sale ca pe un film. Acest lucru a lăsat serialul în derivă, în lipsa unui protagonist adevărat, iar ritmul devine o altă problemă. Plățile comice care, de obicei, se acumulau în 22 de minute au fost uneori întinse pe parcursul a câteva ore. Chiar și atunci când exista o revenire în cadrul unui episod, intriga complicată necesară pentru a pune cap la cap povești separate a stricat uneori gluma. Și nu a ajutat nici faptul că episoadele au fost mult prea lungi individual.

Cu o durată medie de aproape 29 de minute până la aproape 38 de minute fiecare, cele 15 episoade ale sezonului 4 au o durată medie de aproximativ 33,5 minute. S-ar putea să nu pară mult, având în vedere că comediile sunt adesea gândite în intervale de jumătate de oră, dar cele trei sezoane originale aveau toate 21-22 de minute. Asta înseamnă 11 – 12 minute în plus pentru fiecare episod, ceea ce se adună repede și, în cele din urmă, face ca sezonul să se simtă ca o tărășenie.

„Fateful Consequences, Indeed”

Remixul resetează episoadele la aproape exact aceeași oră ca acele episoade originale. Sigur, sunt 22 de episoade în loc de 15, dar niciunul nu se întinde peste 23 de minute (și întregul sezon este cu aproximativ opt minute mai scurt). Acest lucru menține ritmul, mai ales în primele patru intrări.

În scrisoarea sa de anunțare a lansării remixului, Hurwitz a spus că a făcut acest lucru pentru bani – „Vreau ca acest lucru să fie sindicalizat în cele din urmă” – el a adăugat: „L-am urmărit, de asemenea, ca un experiment de comedie pentru a vedea dacă noi glume și o nouă perspectivă ar putea apărea dintr-un remix care prezintă toți Bluths în fiecare episod, și în care simultaneitatea poveștii se desfășoară cronologic.”

„Fateful Consequences” se desfășoară în ordine succesivă, deși există destul de multe flashback-uri și o mână de flash-forward-uri care ajută la pregătirea glumelor care vor urma. Cu toate acestea, remixul se mișcă mai repede și, cu o narațiune suplimentară înregistrată de Ron Howard pentru a ajuta la legarea scenelor între ele, ritmul pare la fel de haotic ca în primele trei sezoane – într-un mod bun. (Există chiar și câteva decupaje suplimentare aruncate, cum ar fi o scrisoare scrisă de un fan care explică o referință care poate fi dublată de un act sexual.)

Căutarea lungimii episodului are un alt efect pozitiv: Când apar acele intrigi problematice, telespectatorii au parte de o amânare mai rapidă. Așa că atunci când Michael stă în camera de cămin a lui George Michael, știi că alte segmente vor interveni pentru a te salva și timpul pe care trebuie să-l petreci contorsionându-te sub uitarea ciudată a lui Papa Bluth este mai puțin. Asta nu face ca aceste probleme să dispară, dar le diminuează efectul general.

Ce care funcționează la sezonul 4 încă funcționează în remix și ce nu funcționează încă nu funcționează. Gob (Will Arnett) și Tony Wonder (Ben Stiller) sunt în continuare un duo remarcabil (în mare parte datorită interpreților lor), iar orbirea feței lui Marky Bark (Chris Diamantopoulos) este în continuare prea mult. (OK, sigur, el nu o poate deosebi pe Lindsey de un bărbat, dar cum de nu este în stare să distingă când ea zâmbește?). Noua tăietură nu este un leac pentru ceea ce a fost înainte, dar balsamul se simte bine. Și ar putea indica o schimbare a valului.

Un sfârșit pentru Netflix Bloat

Un mod frumos de a încadra această parte a conversației este că sezonul 4 a fost înaintea timpului său. Planul lui Hurwitz de a-și concepe sezonul în funcție de faptul că oamenii îl consumă deodată este o practică reprodusă de nenumărate ori pe măsură ce Netflix își extinde programarea originală. Cu libertatea pe care o oferă streamingul, creatorii pot concepe episoade cât de lungi sau cât de scurte doresc, în aproape orice număr, și le pot despărți în orice moment pe care îl consideră potrivit. Din nefericire, un efect secundar al acestui plan a fost o tendință cunoscută acum în mod obișnuit sub numele de Netflix bloat.

Episoadele sunt prea lungi, apoi sezoanele sunt prea lungi și nu există nimic care să pună creatorii sub control. Orice editor vă va spune că concizia este cel mai bun prieten al unei povești, dar de multe ori viziunea scriitorului este cea care învinge la Netflix; această rețea prețuiește atât de mult un autor încât este dispusă să ucidă un serial dacă acesta renunță. Așa că, dacă viziunea lor cere scene, episoade și sezoane mai lungi, așa să fie.

Dar după cinci ani de experimente similare cu întinderea formei, se pare că o editare strânsă poate fi exact ceea ce se cere. Hurwitz pare cu siguranță mulțumit de rezultatele remixului său de mult timp în lucru. În plus față de comentariul de mai jos, tăieturile originale pentru sezonul 4 sunt bine ascunse pe Netflix. (Nu se află sub secțiunea „Episoade”, unde se găsesc toate celelalte episoade. Trebuie să faceți clic pe fila „Trailers and More” pentru a găsi vechile tăieturi, ceea ce face ca remixul să fie de facto cel de-al patrulea sezon pentru oricine recuperează înainte de sezonul 5.)

„Sunt foarte încântat de rezultatul final”, a spus Hurwitz în scrisoarea sa către fani. „Este amuzant într-un mod cu totul nou și cred că creează o nouă experiență cu adevărat amuzantă și hilară pentru „telespectator”.”

Ce ne spune toate acestea este că Hurwitz nu numai că este conștient de ceea ce a mers prost acum cinci ani, dar și de ce experimentul său de odinioară nu trebuie să fie reprodus în zilele noastre. Netflix cu siguranță nu are de suferit din punct de vedere financiar dacă face episoade mai lungi – asta înseamnă doar mai mult conținut, care este numele jocului lor – dar plătește pentru asta din punct de vedere artistic. Sezonul 4 din „Arrested Development” ar fi trebuit să fie un avertisment pentru creatorii care au vrut să lanseze tăieturi extinse ca versiuni finale. În schimb, umflarea Netflix nu a făcut decât să devină tot mai galopantă.

Potrivirile sunt că această tendință va continua, dar nu pentru „Arrested Development”. Noua tăietură disciplinată a lui Hurwitz ar trebui să pregătească terenul pentru un al cincilea sezon cu aceeași concentrare. Mai sunt și alte probleme de luat în considerare (prezența lui Tambor fiind principala dintre ele), dar cu distribuția din nou reunită și cu un cadru mai strâns, remixul ar putea sfârși prin a salva sezonul 5. S-au făcut greșeli, dar acestea nu trebuie să se repete. Dacă noul sezon merge bine, poate că viitoarele emisiuni vor lua exemplu de la Hurwitz, așa cum au făcut cu Sezonul 4 – doar că de data aceasta, în bine.

„Arrested Development” Sezonul 4 și remixul sezonului 4 sunt difuzate acum pe Netflix. Sezonul 5 are premiera pe 29 mai.

.

Lasă un răspuns